Peeling Fenolowy

Głęboka regeneracja
Dlaczego warto? Co musisz wiedzieć? Efekty
FAQ Rezerwuję

Szukasz najlepszych pomysłów na poprawę wyglądu twarzy i redukcję nawet głębokich zmarszczek? Jednym z najskuteczniejszych narzędzi w rękach doświadczonego dermatologa może okazać się peeling fenolowy. Ten innowacyjny zabieg zyskuje coraz większą popularność jako jedna ze skutecznych metod odmładzania skóry na wysokim poziomie.

Blizny po trądziku, przebarwienia, głębokie zmarszczki i bruzdy to problemy, który bardzo często wychodzą na pierwszy plan. Niestety nie są to przypadłości, które można łatwo ukryć pod makijażem, stosując kosmetyczne sztuczki. W związku z tym wielu z nas szuka możliwie najskuteczniejszego rozwiązania, aby pożegnać wymienione przypadłości raz na zawsze. W tym przypadku remedium może okazać się peeling fenolowy. Ten zabieg kosmetyczny stosuje się właśnie z celu rewitalizacji i odmłodzenia skóry. Bazuje on na zastosowaniu substancji aktywnych, głównie fenolu i oleju krotonowego, które wykazują silne działanie przeciwstarzeniowe, głęboko oddziałując na skórę.

Choć jest to substancja wykazująca silne działanie, to co najważniejsze może być stosowana również w tak wrażliwych obszarach, jak skóra wokół oczu czy ust. Niewątpliwą zaletą tej kuracji jest również fakt, że nie wymaga ona powtórzeń czy wykonywania serii. Oznacza to, że jedynie jeden zabieg trwający około godziny może przybliżyć nas do posiadania gładkiej elastycznej skóry oraz pozbycia się kompleksów związanych z bliznami czy innymi nieprzyjemnymi przypadłościami, które mogą sprawiać, że czujemy się mniej atrakcyjni.

Dlaczego warto?

Wykonywanie peelingu fenolowego może przynieść wiele korzyści, szczególnie dla osób z widocznymi oznakami starzenia skóry lub innymi problematycznymi przypadłościami skóry twarzy. Zabieg ten może dosłownie zrewolucjonizować wygląd naszej cery, a do tego pozwoli zachować wymarzone rezultaty na długo. Jeżeli zatem chcielibyśmy pozbyć się głębokich bruzd, zmarszczek czy blizn, które spowodował przebyty trądzik, wówczas warto umówić się na wizytę z naszym specjalistą.

Co musisz wiedzieć?

Cena

powieki i okolica ust od 2100 zł; cała twarz od 6300 zł

Rozwiązany problem

głębokie zmarszczki, przebarwienia, utrata elastyczności skóry

Jak często powtarzać

Nie ma potrzeby powtarzania zabiegu; efekty peelingu utrzymują się kilka lat

Czas trwania zabiegu

40 min- 1h 40min

Efekty

Efekt głębokiego peelingu fenolowego utrzymuje się przez kilka lat. Jego działanie jest kompleksowe - podczas jednego zabiegu uzyskujemy redukcję zmarszczek i blizn potrądzikowych, wyrównaniu kolorytu oraz poprawę jakości skóry.

FAQ

Sam zabieg polega na dokładnym umyciu skóry i odtłuszczeniu jej etanolem lub acetonem. Peeling fenolowy jest aplikowany na skórę twarzy za pomocą gazika bądź patyczków kosmetycznych. Bezpośrednio po aplikacji obserwuje się chwilowe zeszronienie, jednak końcowym efektem dla peelingów głębokich jest pojawienie się szarzenia, a następnie obrzęku okolicy poddanej zabiegowi. Należy uważać na okolicę skrzydełek nosa i wewnętrznych kącików oczu ze względu na możliwość gromadzenia się tam substancji i wystąpienia nadmiernego uszkodzenia skóry. Przy terapii powiek dolnych należy zachować odstęp 1-2 mm od linii rzęs. Na powiece górnej nie należy wykonywać zabiegu nad tarczką tej powieki. W razie bardzo nasilonych zmarszczek zalecane jest również wypełnienie tkanki podskórnej lub przy dużej wiotkości połączenie go z chirurgicznym liftingiem skóry. Bezpośrednio po zabiegu nakładamy taśmy przylepne zwiększające okluzję. Na powieki po zabiegu stosujemy galusan bizmutu. Na drugi dzień zdejmujemy taśmy i na resztę okolicy pozabiegowej nakładamy galusan bizmutu, który powinien być stosowany do 7. dnia po zabiegu. Następnie od tego czasu można stosować wazelinę lub inne preparaty regenerujące.

Aby uniknąć skutków ubocznych i powikłań po zabiegu peelingiem fenolowym, należy stosować się do zaleceń, które szczegółowo omówi z nami specjalista. Należą do nich między innymi:

• Unikanie przebywania na słońcu, ponieważ przez pierwsze dni po zabiegu skóra jest szczególnie wrażliwa.
  • Stosowanie preparatów zaleconych przez dermatologa, które wspomagać będą proces gojenia i regeneracji skóry.
  • Unikanie dotykania i drapania skóry. Po wykonanym zabiegu skóra może być swędząca i tkliwa, jednak koniecznie należy powstrzymać się od jej nadmiernego dotykania. Taka ingerencja mogłaby prowadzić do powikłań, spowolnionego procesu gojenia, a nawet powstawania blizn.
  • Zrezygnowanie z palenia tytoniu. Palenie tytoniu może znacznie opóźnić proces gojenia się skóry i wpłynąć negatywnie na ostateczne wyniki zabiegu. Dlatego ważne jest, aby unikać papierosów i innych produktów w okresie rekonwalescencji.

Główne przeciwwskazania do kuracji peelingiem fenolowym obejmują:

• Ciemniejszą karnację skóry. Niestety osoby o ciemniejszym typie skóry mogą być narażone na ryzyko powikłań takich jak przebarwienia czy hiperpigmentacja. W takim przypadku lepiej zdecydować się na inne zabiegi odmładzające.
  • Ciąża i karmienie piersią. Zabieg może negatywnie wpływać na zdrowie matki i dziecka, dlatego specjaliści zalecają przystąpienie do niego dopiero po zakończeniu okresu karmienia piersią.
  • Aktywne infekcje i choroby skóry. Jeśli na twarzy pacjenta występują aktywne infekcje, takie jak opryszczka lub liszaj, peeling fenolowy nie powinien być wykonywany, aby uniknąć rozprzestrzeniania się infekcji. Trądzik różowaty, łuszczyca lub atopowe zapalenie skóry również mogą być przeciwwskazaniem do zabiegu.
  • Osoby z chorobami serca, nadciśnieniem tętniczym lub innymi poważnymi schorzeniami układu krążenia mogą być bardziej narażone na ryzyko powikłań związanych z zabiegiem peelingiem fenolowym, dlatego wówczas również nie zaleca się jego wykonywania.

Głębokie peelingi fenolowe wykonywane na całą twarz można wykonywać w znieczuleniu nasiękowym bądź ogólnym. Wskazane jest stosowanie płynów dożylnych lub doustnych w celu zmniejszenia możliwych toksycznych powikłań sercowych fenolu. Zalecane jest stosowanie leków sedujących przed zabiegiem np.: bezodiazepiny i stosowanie leków przeciwbólowych po zabiegu – NLPZ, tramadol. U pacjentów, u których leczona jest tylko jedna lub dwie okolice kosmetyczne wystarczy wykonanie znieczulenia nasiękowego i spożycie przynajmniej 1 litra wody lub napoju izotonicznego.

Po całkowitym wygojeniu efekty są spektakularne. Skóra jest odświeżona, koloryt wyrównany, zmarszczki znacznie wygładzone

Efekty zabiegu pojawiają się po 7-10 dniach i utrzymują się na wiele lat.

Peeling fenolowy przeprowadzony przed doświadczonego dermatologa Kliniki Ambroziak da w pełni naturalne efekty. Lekarz kontroluje na bieżąco jego przebieg i dokładnie określić miejsca, które wymagają większej uwagi. Właśnie dzięki temu możliwe jest uzyskanie równomiernego i naturalnego odmłodzenia skóry, bez przesadnego efektu sztuczności.

Peeling fenolowy to zaawansowany zabieg, który może powodować pewne powikłania, szczególnie jeśli nie zostanie przeprowadzony prawidłowo lub jeśli pacjent nie przestrzega zaleceń lekarza podczas rekonwalescencji. Do takich potencjalnych powikłań zaliczyć można:

• Nadmierną reakcję zapalną;
  • Przebarwienia;
  • Blizny;
  • Infekcje;
  • Trudności w gojeniu się.

Po głębokim peelingu fenolowym regeneracja naskórka rozpoczyna się po 48 godzinach i zwykle kończy się po 7 do 10 dniach. Regeneracja skóry rozpoczyna się 1–2 tygodnie po zabiegu i kończy się po 3 miesiącach. przez 7 dni stosuje się galusan bizmutu- żółty proszek. Następnie przez ok 3 miesiące skóra jest zaczerwieniona.

Efekty zabiegu utrzymują się wiele lat, zatem nie ma konieczności powtarzania zabiegu długi czas po wykonaniu peelingu

Peelingi fenolowe są bardzo dobrze poznanymi metodami przebudowy i odmładzania skóry. Efekty tej terapii są zdumiewające, a pacjenci po zabiegu są odmłodzeni o kilkanaście lat.

Marcin Ambroziak

Polecamy również

Znajdź zabieg idealny dla siebie

Terapia Depigmentacyjna
Gabriela Bielińska- Fizjoterapeuta

Terapia Depigmentacyjna

Przebarwienia i pigmenty na skórze to problem, z którym boryka się zarówno mnóstwo kobiet, jak i mężczyzn. Przyczyn powstawania tych ...
Peelingi Chemiczne

Na skutek upływu czasu i ekspozycji na słońce i zanieczyszczenia nasza skóra traci swoją naturalną młodość i blask. W związku ...

Poznaj pełną gamę kosmetyków Dr Ambroziak Laboratorium

Od ponad 20 lat wyznaczamy trendy dermatologii klinicznej i estetycznej w Polsce. Stworzyliśmy kosmetyki w oparciu o naszą kliniczną wiedzę i doświadczenie. Opracowane o autorską technologię Dermatological ‘n’ Aesthetical™ kosmetyki Dr Ambroziak Laboratorium łączą w sobie świat nowoczesnej dermatologii i nauki, a wszystko to w trosce o zdrową piękną skórę.